sars-male2 reeglid
Tagasi mängu juurde: sars-male2: Raimla tüvi
Variatsioon malemängust, mida võiks kirjeldada mitmik-kirjavahetusmaleks. Loe reegleid, tee käik ja pane see kirja.
- Mäng käib kõige üldtuntumate reeglite järgi (FIDE reeglid);
- Mängima on oodatud kõik Raimla liikmed, olenemata mänguoskusest;
- Mängida saab mõlema poole malenditga, kuid mängija saab käia ühe käigu korraga. Kui oled mustade nuppudega liikunud, siis kohe järgmist käiku valgete nuppudega enam teha ei tohi;
- Iga mängija peab oma käigu üles märkima malelaua juures olevale märgistuslehele, et lõpetatud partiid oleks võimalik analüüsida;
- Käikude märkimine ja malendi asukoha määramine käib malelaua väljade lühendi (täht + number) järgi, millega määratakse malendi asukoht enne käiku ja käigu lõpus:
- Esmalt märgitakse alati liini tähis (vertikaal) ehk täht (A-H), millele; järgneb rea tähis (horistontaal) ehk number (1-8). Näiteks valgete malendite kuningas asetseb mängu alguses väljal e1 ja mustade malendite kuningas väljal e8;
- En passant puhul märgitakse notatsiooni juurde ka lühend e.p (lahtrisse „kuhu liikusid“);
- Lühikese vangerduse tähis on 0-0 ja pika vangerdus 0-0-0 (lahtrisse „kuhu liikusid“);
- Malendi võtmisel või kuningale tule andmisel märgitakse märgistuslehele vastavasse lahtrisse märgistus X. Kui malendit ei võetud, ega tuld ei antud, siis jäävad lahtrid tühjaks.
- Mängijad peavad korraldajaid (ksv!! Nutt ja Suuban) teavitama keelatud käigust, et viga saaks koheselt parandatud. Näiteks on keelatud kuningaga tule alla käimine, etturiga tagasi käimine, vankriga diagonaalselt käimine jne;
- Keelatud käigu avastamisel võetakse käigud tagasi keelatud käigule eelnevale positsioonile ja mäng jätkub tavapäraselt. Märgistus parandatakse;
- Võitva käigu teinud mängija annab mängu lõppemisest sellest korraldajatele teada ja võimalusel saadab mängulauast ja märgistuslehest pildi;
- Mängijad peavad vältima, et terve partii mängitakse ära vaid kahe liikme vahel;
- Iga mängija peab enne ja pärast käigu sooritamist oma käed desinfitseerima.
- Spordimees ei tee sohki. Keelatud on malemootorite jms kasutamine.
- Võimalusel võib saata iga mängija pildi ürituse korraldajatele, et saaks uuendada ka kodulehel olevat diagrammi. Pilt mängulauast ja märgistuslehest tuleks saata kas ksv!! Suuban, Nutt või Espenbergile.